Isnin, 3 Januari 2011

Koleksi lawak pendek....

1. Merah muka menteri

seorang menteri datang ke asrama anaknya….. ..

menteri:assalamuala ikum….. …….

jaga:waalaikummussa lam…… .

menteri:saye datang nak ambik anak saye pulang…..

jaga:Nanti dulu encik!..kalau nak masuk kena ambik pas masuk…..

menteri:awak ni tak kenal saye ker….dunia kenal saye….?

jaga:maaf encik……. hari ini dunia tak bertugas..tapi sayer yang bertugas..

Merah muke menteri tu….

2. Brek Bas
Ada seorang warga emas menaiki bas untuk pulang ke rumahnya setelah seharian bersiar2
Jarak diantara rumahnya dengan bus stand lmemakan masa lebih kurang 45 minit. Setelah 10 minit di dalam bas, pakcik tersebut menekan loceng & tak lama selepas tu bas pun berhenti.. apabila melihat tiada penumpang yang turun maka pemandu pun meneruskan perjalanan

Pak cik tersebut menekan loceng bas berulang kali menyebabkan bas berhenti banyak kali tetapi tiada penumpang yang turun. Kejadian tersebut menimbulkan kemarahan pemandu bas..lantas pemandu tersebut memberhentikan bas dan bertanya dengan nada yang marah.. Siapa yang suka-suka tekan loceng bas ini..hah!!!

Apabila mendengar pertanyaan pemandu tadi..pakcik tersebut pun bangun & mengangkat tangan menandakan dia yang melakukan perkara tersebut..

Pemandu : Kenapa pakcik menekan loceng..bila bas berhenti Kenapa pakcik tak turun??
Pakcik : Saya menekan loceng bukan nak turun tapi saya nak memastikan brake bas terletak di mana, sekarang baru saya tau brake bas terletak di loceng sebab bila saya tekan saja loceng..bas mesti berhenti..!! !

Makan semut
Di sebuah klinik, ketika memeriksa seorang pesakit ,Doktor mendapat panggilan telefon daripada seorang suri rumah. Suaranya begitu cemas dan kalut.

Suri rumah: Doktor! Doktor! Anak saya makan semut.!

Doktor :Tak apa, jangan cemas. Semut tidak berbahaya.

Suri rumah:Tapiiiii. ..saya dah beri anak saya makan racun serangga agar semut tu mati.

Doktor :Apa ??Cepat bawa dia ke hospital!

Tiada ulasan: