Khamis, 6 Januari 2011

surat kebenaran berpoligami.....

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.


Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.


13. julai 2010

PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Dengan segala hormatnya merujuk kepada perkara di atas dan surat pihak
tuan bertarikh 31 April 2006.

2. Dengan ini saya menolak permohonan pihak tuan untuk menambah carta
organinsasi yang baru saya perolehi setelah tiga tahun. Memandangkan
keadaan semasa dan ekonomi yang tidak memberangsangkan ini pihak tuan
adalah dinasihatkan supaya tidak membuat "window shopping" di akhir tahun.

3. Pihak tuan juga digalakkan "mengukur baju di badan sendiri" dan
"melihat cermin muka sendiri' akan diri tuan sebelum menilai saya. Pihak
saya tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah
bunyi-bunyian atau serangan terhadap "pihak ketiga" yang bukan termasuk
dalam senarai keperluan seperti yang disyaratkan pada perkahwinan pertama
pihak tuan.

4. Bagi masalah kerja lebih masa dan pantauan pihak tuan, untuk
maklumat pihak tuan saya tidak pernah menuntut elaun kerja lebih masa atau
pun bonus di akhir tetapi memandangkan komited saya terhadap organisasi
saya ingin menjadi yang terbaik dan terhebat. Oleh itu alasan pihak tuan
adalah tidak wajar dan tidak boleh diterima sama sekali.

5. Sehubungan dengan itu, sekiranya pihak tuan ingin mengemukakan
rayuan terhadap permohonan ini pihak tuan haruslah mempertimbangkan
tindakan mahkamah dan dengan senyuman manis pihak tuan haruslah melepaskan
segalanya harta dari hujung rambut sampai ke hujung kaki dan dari langit
sampai kebumi segala harta pihak tuan hendaklah diletakkan atas nama saya.



Sekian, terima kasih.

"BERKORBAN DEMI ALLAH BUKAN NAFSU SEMATA"
"BERKHIDMAT UNTUK KELUARGA"

Yang Benar,

Isteri bin Perempuan.

sk. Pak Mertuaku

Mak Mertuaku

Abang dan kakak iparku

Tiada ulasan: