Ahad, 20 November 2011

Pak Pandir dan Ajoi....

"Suatu petang.. ketika hari selepas hujan.. kelihatan pak pandir duduk ditepi paya dengan memegang pancing sambil merokok..

Orang-orang yang melihatnya kehairanan.. ada yang kasihan dan ada juga yang ketawa.. Tiba-tiba dengan rase belas kasihan ajoi menghampirinya dan bertanya...

Ajoi : "Pak pandir ni memancing untuk apa?"

Pak Pandir : "Untuk makan"

Ajoi : "Oh.. kalau macam tu.. ayuh ikut saya makan.. saya belanja.."

Mulanya Pak Pandir malu2 kemudian setelah di paksa akhirnya dia ikut aje...

Sambil makan Ajoi bertanya..

Ajoi : "Pak Pandir mancing di paya tu ada ikan ke?"

Pak Pandir : "Oh ada"

Ajoi : "Biar betul pakcik nie.. dah berapa ekor dapat?"

Pak Pandir : "Kamu yang kelima""



Ajoi : "Apa yang Pak Pandir bawa tu?"

Pak Pandir : "Ayam... Cuba teka.. berapa jumlahnya? Kalau tekaanmu tepat.. kesemua dua ekor ayam yang aku bawa ini akan aku kasi pada mu!"

Ajoi : "Emmmm.. tiga kot..?"




Pak Pandir yang menjual petai di tepi jalan berkata kepada seorang lelaki bernama Ajoi yang bercadang membeli petai itu ...

Pak Pandir : Wah!nampak ensem encik ni..sape nama??dari mana??

Ajoi : Nama saya Ajoi..dari kuala lumpur nak balik ke kampung di kuala pilah..

Pak Pandir : Encik Ajoi adalah pelanggan bertuah!..Satu longok, RM1 sahaja.Tapi, kalau Encik Ajoi ambil semua, kira murah...RM20 sahaja.

Ajoi : Bangganya saya..Berapa longok semuanya?

Pak Pandir : Semuanya 20 longgok ...




Pak Pandir yang bekerja di sebuah kilang sebagai pengawal keselamatan berjumpa dengan manager,Encik Ajoi minta cuti ...

Pak Pandir : Tuan Ajoi, saya mahu minta cuti seminggu balik kampung, ada urusan keluarga. Bolehkah?

Ajoi : Cuti seminggu...hmm oklah, saya bagi Pak Pandir cuti seminggu.

Selepas 14 hari, baru Pak Pandir balik bertugas.

Ajoi : Kenapa dua minggu cuti?

Pak Pandir : Saya minta seminggu cuti. Tuan Ajoi bagi seminggu cuti. Jadi dua minggulah .

Tiada ulasan: