Jumaat, 7 Januari 2011

nak tanye sikit boleh?????

Assalamualaikum.

Aku nak tanya secara ikhlas kepada aku dan sesiapa yang membaca artikel ini (harap-harap ada).
Pernah dengar solat sunat ?
Ya. Aku pun pernah.
Pernah buat solat sunat?
Mmm...

Senarai solat-solat sunat yang sepatutnya aku dan anda lakukan sebelum mati :

1. Solat Sunat Awwabin
2. Solat Sunat Azan
3. Solat Sunat Dhuha
4. Solat Sunat Gerhana
5. Solat Sunat Hajat
6. Solat Sunat Hari Raya Aidil Fitri / Aidil Adha
7. Solat Sunat Istikharah
8. Solat Sunat Ihram
9. Solat Sunat Istisqa (solat minta hujan)
10. Solat Sunat Jumaat
11. Solat Sunat Khusuf / Sunat Gerhana
12. Solat Sunat Musafir
13. Solat Sunat Mutlak
14. Solat Sunat Nikah
15. Solat Sunat Tahajjud
16. Solat Sunat Tahiyyatul Masjid
17. Solat Sunat Tasbih
18. Solat Sunat Taubat
19. Solat Sunat Tawaf
20. Solat Sunat Tarawih
21. Solat Sunat Rawatib
22. Solat Sunat Wuduk
23. Solat Sunat Witir


Mungkin ada banyak lagi solat-solat sunat
Sebelum aku dan anda mati, berapa jenis solat sunat yang pernah kita lakukan?
Sama - sama kita muhasabah

Tiada ulasan: